20. 10.

 Dnes je DEN STROMŮ :-).


 Kdo chce, může se podívat na video z distanční výuky na jaře. 
První díl o lese je hlavně o stromech.
Připomenete si, jaké máme druhy stromů, jestli mají listy ústa, 
jak vypadají letokruhy, jestli si stromy umí navzájem pomáhat,
 jestli stromy potřebují tmu nebo kdo jim nejvíce dokáže uškodit.


Zkuste si krátký kvíz - stromy - na rádiu Junior tady: klik

Jak vlastně DEN STROMŮ vznikl? Nápad slavit Den stromů vznikl v polovině 19. století ve Spojených státech, odkud se rozšířil i na další kontinenty. Roku 1951 doporučilo FAO (Food and Agriculture Organisation) Spojených národů všem svým členským státům slavit světový svátek stromu. 

V ČR se tento den poprvé masově slavil v roce 1906, pak ale válka a komunistický režim tuto tradici přerušili. S nápadem na obnovu této tradice v ČR přišli v roce 2000 bývalý ředitel Botanické zahrady Univerzity Karlovy a známý popularizátor vědy Václav Větvička, zpěvačka Hana Hegerová a výtvarník (práce se dřevem) Martin Patřičný. Datum oslavy svátku stromů bylo stanoveno na 20. října, protože v mnoha lokalitách ČR jde o vhodný termín pro sázení stromů a podzim je také časem, kdy jsou stromy asi nejkrásnější a hrají všemi barvami.


A co jsme dnes dělali?

ČJ

- Procvičování určování slovních druhů: podstatná jména, přídavná jména, slovesa (podle kartiček, které jsem dětem ukazovala).

- Co určujeme u PODSTATNÝCH JMEN: (vzor ještě neumíme)


- Co určujeme u SLOVES: 


PS str. 17 cv. 2 - dodělat za DÚ a, b, c, d.


M

- Násobení a dělení 10 a 100.

- Procvičování, příklady do MŠ.

- Online procvičování tady: https://www.onlinecviceni.cz/exc/pub_list_exc.php?action=show&class=3&subject=Matematika&search1=40.+N%C3%A1soben%C3%AD+a+d%C4%9Blen%C3%AD+%C4%8D%C3%ADsly+10%2C+100#selid

Úlohy do MŠ:

Kolik jsou částky 700 Kč, 500 Kč, 400 Kč a 1000 Kč

a. desetikorun?

b. stokorun?

700 Kč – 700:100 =7 stokorun, 700:10=70 desetikorun

500 Kč – 500:100= 5 stokorun, 500:10=50 desetikorun

400 Kč – 400:100= 4 stokoruny, 400:10=40 desetikorun

1000Kč – 1000:100=10 stokorun, 1000:10=100 desetikorun


Babička měla 700 Kč. Kolik korun utratila, když jí zbylo v peněžence 10krát méně?

B. měla…….700 Kč

Kolik utratila……..x

B. teď má 10x méně než na začátku

 

x= 700:10

    X = 70  

(Pozor! toto není výsledek, zjistili jsme, kolik má babička v peněžence nyní. Potřebuji zjistit, kolik utratila, to znamená, že od 700 Kč, které měla na začátku odečtu 70 Kč, které má teď - po nákupu. Tím zjistím, kolik babička utratila za nákup.)

700-70=630 Kč

Babička utratila v obchodě 630 Kč.

 21.10. TEST na násobení a dělení 10 a 100.



Komentáře