Úkoly - 3. týden
23. března - 27. března - zaslat do neděle 29. března
ČJ
- Opakování - připomeň si (z hlavy nebo nalistuj v ČJŠ) co to jsou podstatná jména a co u nich dokážeš určit. Zkus vysvětlit, co to jsou slovesa, jak je v textu poznáme?
- Tento týden se naučíme určovat u sloves číslo a osobu (nebude to nic těžkého, je to podobné, jako u podstatných jmen).
- uč. str. 97 cv. 1 - Přečti si příběh O pejskovi a kočičce, jak myli podlahu, zkus odpovědět (jen ústně). Co dělala kočička? Co dělal pejsek? Co dělali oba dohromady? Když něco dělá pouze jedna osoba/jedno zvíře/jedna věc - jedná se o jednotné číslo. Pokud činnost dělá více osob/zvířátek/věcí najednou - jedná se o množné číslo.
- do sešitu si napiš a nauč se:
Slovesa - číslo:
- jednotné - č. j. 🐱 Kočička dělá dort.
- množné - č. mn. 🐱🐶 Pejsek a kočička dělají dort.
- uč. str. 97/2 do sešitu - vypsat všechna slova do dvou sloupečků, vlevo č. j., vpravo č. mn. (přelož stránku jako v matematice).
- PS 32/4
Podívej se na pohádku "Jak pejsek s kočičkou dělali dort"
- Do sešitu odpověz na otázky krátkou větou. Zamýšlej se nad tím, kdy se jedná o j. č. a kdy o mn. č.
1. Kdo podpálil oheň v kamnech?
2. Jaké datum bylo v kalendáři?
3. Co všechno přidali do dortu (min. 6 věcí)?
4. Jak vypadal zlý pes?
5. Jaký dort máš nejraději Ty?
6. Nakresli obrázek k pohádce 🍰 nebo mi nakresli, jak by měl vypadat Tvůj nejoblíbenější dort.
- do sešitu si napiš a nauč se, příští týden budeme procvičovat podle videa:
Slovesa - osoba
M
- PS 13/1,3,4,5,6
- Do sešitu seřaď čísla vzestupně (od nejmenšího po největší).
505, 10, 88, 0, 420, 680, 300, 809, 959, 1000
PRV
Překresli si do sešitu tento obrázek a popiš správně podle šipek
Stavba těla rostlin
-
- dobrovolný úkol :-) pro toho, kdo chce indiánský obrázek pro svůj tým:
Vyber si jednu z kytiček z lužního lesa, kterou máš nalepenou v sešitě nebo tady: https://indiani-brozany.blogspot.com/2020/03/jarni-flora-luzni-les.html
Nakresli kytičku do sešitu PRV (na celou stranu), napiš její celý název a několik málo informací o ní. Můžeš použít encyklopedii rostlin, pokud máš doma knihu. Nebo si svou kytičku vyhledej zde: http://www.ceskestredohori.cz/encyklopedie/kvetena.htm
TV
Zacvič si a zatancuj podle tohoto videa :-).
PČ - Postav libovolnou stavbu z lega /kostek/ čehokoliv - vyfoť a pošli mi ji i s popisem, co jsi vytvořil/a. Napiš alespoň 5 vět!
🔥🔥Soutěž o fazolky!!🔥🔥
Vymysli a napiš do sešitu: co nejvíce sloves začínajících na písmeno L
ČJ
- Opakování - připomeň si (z hlavy nebo nalistuj v ČJŠ) co to jsou podstatná jména a co u nich dokážeš určit. Zkus vysvětlit, co to jsou slovesa, jak je v textu poznáme?
- Tento týden se naučíme určovat u sloves číslo a osobu (nebude to nic těžkého, je to podobné, jako u podstatných jmen).
- uč. str. 97 cv. 1 - Přečti si příběh O pejskovi a kočičce, jak myli podlahu, zkus odpovědět (jen ústně). Co dělala kočička? Co dělal pejsek? Co dělali oba dohromady? Když něco dělá pouze jedna osoba/jedno zvíře/jedna věc - jedná se o jednotné číslo. Pokud činnost dělá více osob/zvířátek/věcí najednou - jedná se o množné číslo.
🐱
|
🐶
|
🐱🐶
|
položila
šla
vrátila
slyšela
bála
se
|
šel
vrátil
uviděl
myslel si
strčil
prská
má
|
měli
bydleli
chtěli
dělají
viděli
rozhodli
se
umyjí
|
- do sešitu si napiš a nauč se:
Slovesa - číslo:
- jednotné - č. j. 🐱 Kočička dělá dort.
- množné - č. mn. 🐱🐶 Pejsek a kočička dělají dort.
- uč. str. 97/2 do sešitu - vypsat všechna slova do dvou sloupečků, vlevo č. j., vpravo č. mn. (přelož stránku jako v matematice).
- PS 32/4
Podívej se na pohádku "Jak pejsek s kočičkou dělali dort"
- Do sešitu odpověz na otázky krátkou větou. Zamýšlej se nad tím, kdy se jedná o j. č. a kdy o mn. č.
1. Kdo podpálil oheň v kamnech?
2. Jaké datum bylo v kalendáři?
3. Co všechno přidali do dortu (min. 6 věcí)?
4. Jak vypadal zlý pes?
5. Jaký dort máš nejraději Ty?
6. Nakresli obrázek k pohádce 🍰 nebo mi nakresli, jak by měl vypadat Tvůj nejoblíbenější dort.
- do sešitu si napiš a nauč se, příští týden budeme procvičovat podle videa:
Slovesa - osoba
č. j.
|
č. mn.
|
1. osoba: já umyji
2. osoba: ty umyješ3. osoba: on, ona, ono umyje |
1. osoba: my umyjeme
2. osoba: vy umyjete3. osoba: oni, ony, ona umyjí |
M
- PS 13/1,3,4,5,6
- Do sešitu seřaď čísla vzestupně (od nejmenšího po největší).
505, 10, 88, 0, 420, 680, 300, 809, 959, 1000
PRV
Překresli si do sešitu tento obrázek a popiš správně podle šipek
Stavba těla rostlin
-
- dobrovolný úkol :-) pro toho, kdo chce indiánský obrázek pro svůj tým:
Vyber si jednu z kytiček z lužního lesa, kterou máš nalepenou v sešitě nebo tady: https://indiani-brozany.blogspot.com/2020/03/jarni-flora-luzni-les.html
Nakresli kytičku do sešitu PRV (na celou stranu), napiš její celý název a několik málo informací o ní. Můžeš použít encyklopedii rostlin, pokud máš doma knihu. Nebo si svou kytičku vyhledej zde: http://www.ceskestredohori.cz/encyklopedie/kvetena.htm
TV
Zacvič si a zatancuj podle tohoto videa :-).
PČ - Postav libovolnou stavbu z lega /kostek/ čehokoliv - vyfoť a pošli mi ji i s popisem, co jsi vytvořil/a. Napiš alespoň 5 vět!
🔥🔥Soutěž o fazolky!!🔥🔥
Vymysli a napiš do sešitu: co nejvíce sloves začínajících na písmeno L